„Cred că un mare poet fără discipoli este ca un om fără copii.”

Eduard Ţară


locul desfăşurării primului kukai din România, locul unde puteţi găsi informaţii despre fenomenul haiku din ţară şi nu numai

luni, 19 ianuarie 2009

ANUL COOPERĂRII: RAFTUL CU CĂRŢI, REVISTA REVISTELOR



Anul cooperării se pare că începe sub auspicii favorabile. Proiectul Oameni şi cărţi care s-a cam poticnit de vreo cîteva ori ia acum amploare. Poate am fost mai insistent de data asta. Pe de-o parte am contactat pe toţi cei care sînt în lista autorilor şi au adrese email şi i-am rugat să-mi trimită datele pentru a completa tabelul. Pe de alta, am folosit încă două liste de dimensiuni mai mari: cea din volumul Autoare de haiku din România al lui Florin Grigoriu şi cea din antologia (încă inedită, dar în lucru) Stâlpi de felinar a lui Şerban Codrin.


Lista autorilor este deja de 396 de nume, iar rîndurile completate cu date sînt peste 120. Este aproape sigur că o mare parte din cei listaţi sînt prezenţe efemere care au publicat în reviste, dar care nu a intrat în contact cu ceilalţi şi şi-au pierdut poate urma. Totuşi, figurînd pe internet, cîndva, ei sau alţii care-i cunosc le vor găsi numele în listă şi vor aduce poate completările pe care le dorim. Oricum, lista celor care vor avea afişate datele de naştere la HAIKU ANIVERSĂRI este tot mai lungă.


Listelor de volume publicate le-am mai adăugat altele semnalate de autorii lor. Poate va trebui să multiplic listele şi cu alte genuri. Sînt sigur însă că adevărata culegere de date se va face prin parcurgerea revistelor în care au fost semnalate sau recenzate volumele de-a lungul vremii. Ca să dau o idee de cum s-ar putea face şi acest lucru am publicat, ca o ciornă, o trecere în revistă a revistelor. Aici ar fi cu adevărat nevoie de persoane dornice să facă despuierea datelor din reviste şi pregătirea lor pentru a fi afişate.


Raftul cu cărţi este un nou loc virtual unde sînteţi invitaţi să publicaţi voi înşivă. ROMANIAN KUKAI este deja prea aglomerat (peste 400 de postări) şi am hotărît să procedez la o anume descentralizare creînd bloguri mai specializate. Şi pentru a găsi mai uşor publicaţiile cu o temă comună, şi pentru a stimula pe cei care ar putea deveni autori ai acestor noi spaţii, am considerat că un site unde să se publice doar articole legate de apariţiile editoriale este bine venit şi va stimula şi pe cei care au cărţi noi să le anunţe acolo într-un fel sau altul.


Ca şi la Prezenţe româneşti, oricine doreşte să scrie încadrîndu-se în tematica respectivă şi-şi poate publica singur ceea ce a comis poate deveni autor al blogului. Este momentul ca şi cei care au avut reţineri, inerţii şi oarecari întîrzieri în utiliza ceea ce le oferă internetul ca posibilităţi de afirmare să îndrăznească.



Niciun comentariu: