„Cred că un mare poet fără discipoli este ca un om fără copii.”

Eduard Ţară


locul desfăşurării primului kukai din România, locul unde puteţi găsi informaţii despre fenomenul haiku din ţară şi nu numai

miercuri, 21 martie 2007

Introducere în temă

Trimiţînd pe lista LAPNO poemele prezentate la Shiki Monthly Kukai în luna martie, am intenţionat să vă familiarizez cu procedura concursului. După ce fuseseră anunţate temele şi participanţii îşi trimiseseră haiku-urile, ei au primit listele cu poemele numerotate pentru cele două secţiuni. Urmează atribuirea de puncte şi trimiterea lor pentru întocmirea clasamentului.

Este o bună ocazie pentru a încerca la rîndul vostru să evaluaţi poemele aşa cum veţi face cînd veţi participa la concursul pe care îl pregătim şi prin acest exerciţiu. Puteţi astfel să vedeţi cît de aproape sau cît de departe sînteţi de felul cum apreciază grupul celor ce participă la concurs. Rezultatele le veţi primi pe aceeaşi cale după ce le voi primi şi eu.

Deasemenea vă puteţi evalua şi nivelul englezei comparînd traducerea mea cu posibilităţile voastre. Aş fi foarte interesat să găsesc pe cineva care este un cunoscător adevărat al englezei, nu doar de ocazie ca mine. Dacă aveţi alte variante de traducere, nu vă sfiiţi şi comunicaţi-le aici, indicînd şi numărul poemului şi secţiunea.

Spor la treabă!


*

Am afişat şi o listă de cărţi despre haiku în limba română care mai pot fi găsite pe la anticariate. Cine ştie şi altele mi le poate comunica pentru a le adăuga în listă.

Niciun comentariu: